Πέμπτη, Ιανουαρίου 27, 2011

Garmin ή μη - GPS τα βασικά για χωματερούς ή μη ποδηλάτες ! part 4

Χάρτες

Το καθυστέρησα όσο μπορούσα :) γιατί άντε βγάλε άκρη !

Οι κατηγορίες είναι δυο οι ελεύθεροι -χωρίς κόστος χάρτες και οι επί πληρωμή. Ας μήν κοροϊδευόμαστε κυκλοφορούν όλα κλεψιμαίικα στα γνωστά και μή μαγαζάκια το κατα πόσο ο κάθε ένας τα χρησιμοποιεί είναι δικό του θέμα.
Προσοχή θέλει σε αγορά καινούργιου (ειδικά απο Ελλάδα ) όταν ο έμπορας λέει ότι θα σου δώσει μαζί και χάρτη ΑΝ αυτός ο χάρτης είναι όντως νόμιμα αγορασμένος .

Ο έτοιμος free χάρτης που γνωρίζω είναι αυτός του Peter P. Και μπορείτε να τον βρείτε σε μορφή για mapsource εδώ http://www.elsinga.net/map_greece.html . Ορειβάτες και τζιπάδες παίζουν με αυτόν τον χάρτη χρόνια και ειναι ευχαριστημένοι !

Κάποιος μπορεί να φτιάξει έναν free χάρτη και μόνος του! Σε γενικές γραμμές τα βήματα που πρεπει να ακολουθήσει είναι 1) σκανάρισμα ενός καλού χάρτη ή αποθήκευση μιας εικόνας που μας ενδιαφέρει απο το google earth 2) καλημπράρισμα της εικόνας με βάση γνωστές συντεταγμένες συγκεκριμένων σημείων 3) φορτωμα του χαρτη. ΔΕΝ το εχω κάνει για το 705 αλλα πληροφορίες υπάρχουν πχ http://www.keenpeople.com/index.php?option=articles&task=viewarticle&artid=17&Itemid=3 http://www.gpsinformation.org/adamnewham/article1/gpsmapper.htm

Στα καινούργια 800αρια και Oregon/Dacota η garmin έχει απλοποιήσει την διαδικασία αυτή, η λογική βέβαια είναι οτι έχεις έτσι και αλλιώς εναν χαρτη κανονικα στο garmin αλλα σε ενα μικρο σημειο που σε ενδιαφερει δεν εχει αρκετη λεπτομέρια και θέλεις να προσθέσεις εσυ απο πάνω μια εικονα που εχει περισσοτερη λεπτομερια ή που σε βολευει περισσοτερο (πχ ενα μονοπατι σχεδιασμενο πανω στο ge)

θεωριτικα (γιατι δεν εχω 800αρι ή oregon/dacota και εχω παιξει μια μονο φορα με ενα) ακολουθείς τα βηματα απο

http://www.garmin.com/garmin/cms/site/us/onthetrail/custommaps#fragment-2

αλλα στην απλη μας περίπτωση ο χαρτης σε jpg format που αναφερει στο πρωτο βημα ειναι μια εικονα της περιοχης που μας ενδιφερει σωσμενη απο το ιδιο το google earth (file -->save-->save image) οπου πχ εχουμε σχεδιασει τα DH μονοπάτια που θέλουμε να κάνουμε σε μια περιοχή.

Το καλιμπραρισμα του overlay θα ειναι με αυτο τον τροπο σχετικα απλο αφου ειναι σαν να βαζουμε πανω στο χαρτη του google earth ενα κομματι παζλ απο τον ιδιο τον χαρτη του ge

Αφου το σωσεις και το περασεις στο γαρμιν στο σημειο αυτο στη οθονη του γαρμιν αντι να βλεπεις τον χαρτη της αναβασης θα βλεπεις την φωτογραφιααπο το google earth. Χρήσιμο και μπορεί ευκολα να αντικαταστήσει έναν πανάκριβο χάρτη άν κινήστε σε μια περιορισμένη σχετικά περιοχή. Δυστυχώς δεν το βλέπω να το υποστηρίζει στο μέλλον το fw των παλιότερων 605/705.


Χάρτες διαθέσιμοι για αγορά



Ανάβαση http://www.anavasi.gr/digital.php?c=8 Το καλύτερο ουσιαστικά προϊόν για χρήση εκτός δρόμου και πεζοπορία. Για το πλήρες πακέτο πρέπει να αγοραστεί το TopoNavigator απο το οποίο μπορεί κανεις να μεταφέρει τους χάρτες στην συσκευή να χαράξει διαδρομές και να της μεταφέρει στο gps και τούμπαλιν !

Ο πλήρης χάρτης στο 705 τραβάει μερικά ζόρια και το μηχανάκι δείχνει τον μικρό του επεξεργαστή αλλά με μικρή υπομονή όλα ειναι οκ ! Σε Oregon/Dacota που έχω μικρη εμπειρία η ταχύτητα ειναι σαφώς καλύτερη.

Ο χάρτης είναι ιδανικός για MTB καταστάσεις αλλά η λεπτομέρεια και η πλοήγηση στην άσφαλτο υστερεί σε σχέση με τον AutoDrive. Ο συνδυασμός των 2 είναι εφικτός αλλά ο χάρτης που προκύπτει είναι λίγο ακόμα ποιο”βαρύς” από αυτόν της ανάβασης.

Διαθέσιμος απο το κατάστημα της Ανάβασης .



AutoDrive http://www.autodrivehellas.gr/html/adh_dl.html Οδικός χάρτης για τις συσκευές της garmin για χρήση σε αυτοκίνητο, μιας και το sw ειναι συμβατό παίζει μια χαρά και με όλα τα αλλα garmin αλλά και με το Garmin Mobile XT software για κινητά τηλέφωνα. Θεωρητικά δεν μπορείς να κατεβάσεις τον χάρτη και να τον βάλεις στο 605/705/800 κτλ αφου πάει πακέτο με την συσκευή. Αλλα στην ίδια σελίδα αναγράφει ότι μπορείς να αγοράσεις τον χάρτη για κινητό τηλέφωνο σε κάρτα μνήμης το οποίο είναι οκ για την χρήση μας , δυστυχώς δεν αναγράφει κόστος.

Ο χάρτης αυτός είναι ελαφρύτερος και καλύτερος σε χρήση δρόμου , μπορεί και όπως είπαμε να συνδυαστεί με την ανάβαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: